Barnmorskebesök

Igår hängde jag med mamma hem till Höganäs och sov i mitt gamla flickrum. Hon är bäst på att massera min rygg nu när jag har så ont, vilket jag uppskattar väldigt mycket! Tusen tack mamma :) Så det blev lite massage och tv tittande + att vi snaskade i oss påskgodis. Jag som inte ska ha egentligen .... men men, är det påsk så är det påsk.
Idag solade jag en timme i trädgården och fick ganska röda kinder, gud som solen tar! Efter det åkte vi in till Helsingborg för jag hade tid hos barnmorskan 14.30.
Direkt när hon satte igång hjärtljudsapparaten så slog det på, supersnabbt! Bebisen har alltid haft i genomsnitt 150 slag/min men nu var det nästan uppe i 190!! Hon sa att det troligen var för att hon hade klämt och känt på den lite och att vi skulle testa sen igen om det hade lagt sig. Vi pratade lite allmänt och mätte magen som nu hade mått på 34,5 cm. Ett stort hopp sen sist och hon gissade på att den nu väger 3300g. Hoppas den kommer ut snart!
Innan jag skulle gå så kollade vi hjärtljudet igen och det låg fortf så högt och det ville inte gå ner. Hon blev lite orolig och vi fick vänta en halvtimme i väntrummet och sedan skulle hon kolla om den lugnat ner sig. Hade den inte det skulle hon skicka oss till lasarettet för kontroll så att inte navelsträngen låg ikläm.
Men efter en halvtimme hade den lugnat ner sig och hade plus på 150-160 som är inom det normala. SKÖNT! Fast det hade varit kul att få se den på ultraljud en gång till nu innan den föds :)


Kommentarer
Postat av: Sandra D

Vad skönt att allt gick bra hos barnmorskan och att hjärtljuden gick tillbaka till normalläge igen!:)

2011-04-21 @ 08:25:07
Postat av: carro

åå får gåshud, vilken tur allt gick bra i alla fall :) skönt det! <3

2011-04-21 @ 17:43:30
URL: http://carolinenordens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0