Koh Tao

Efter en laaaang resa med bat fran Phi phi, buss till Surat thani sen nattbat ar vi antligen framme i Koh Tao. Vi har inte sovit pa hotell pa tva natter. Lite sletna ar vi .. Erica ar just nu pa thai massage, men jag kanner mig lite krasslig ( inte bra med massage da ) Det blir val att steka lite pa beachen senare idag, och plaska lite i vattnet. Det ser jattefint ut. Alla typ dyker har utom vi. Hade problem med att hitta hotell .. fullt overallt. Manga som ar har innan fullmoon.. synd att vi missar det. Vi kom till Thailand samma dag som fullmoon och aker hem samma dag som det ar .. bra planering!! Men vi hittade ett efter lite letande, 700 baht per natt, precis vid stranden, Windy Resort, frasht och fint :)

Nu ar det bara nagra dagar till hemresa. Ska bli skont att komma hem, ar sa sjukt trott pa det thailandska folket !!
Igar nar vi tog bussen var toaletten sonder. Sa var det en kille som fragade om bussen kunde stanna, den tog ju anda 3h. Chaufforen ville inte lyssna, bara ignorerade honom. Efter mycket tjat stannade han .. sen va det en kille till som gick ut nar bussen anda stod still, da blev han forbannad och korde. Jag skrek pa honom att han skulle stanna och alla i bussen blev upprorda. Han stannade .. Men sicken IDIOT. Nar vi va framme slanger dom ut vara vaskor mitt pa gatan dar bilarna kor .. smart va?! Sjukt otrevliga, gick inte att fraga dom nagot. Far inget svar .. Ja det har varit supermycket sant skit som jag inte kommer ihag just nu....

Nej nu ska jag mota upp Erica som antagligen blivit helt nertrampad av dom sma thaitjejerna pa massagecentret :)

Phi Phi

Sitter just nu pa Phiphi, det osregnar ute sa vi drog in pa ett internetcafe :) Blev lite tooo much party igarkvall sa nu ska vi bara ta det lugnt. Har bokat en campingtripp till Maya Bay imorn. Ska bli jattekul! Sova under bar himmel.
Efter KL tog vi flyget till Phuket och sov en natt i Patong .. sager bara usch! Riktig hor-stad, dar fanns ingen kansla alls, bara ren kottmarknad. Det blev bara en natt dar sen vidare med buss + bat ut till phiphi. Hittade en bungalow som lat riktigt najs. Med pool och allt. Nar vi val skulle bada sa var vattnet helt gront. KUL .... en gron mini pool .. kul att dom marknadsfor sig med swimmingpool .. dessutom va dom sjukt otrevliga. En natt dar sen letade vi vidare. Hittade ett med AC .. skont, lite dyrare menmen.. ligger precis vid stranden :) En sak jag inte forstar, nastintill alla thailandare har varit sa himla otrevliga. Nar jag va har sist va dom hur trevliga som helst, vad har hant? Nu for en timme sedan oppnade jag en lask och det va typ larver i. Gick tillbaka och visade och fick knappt byta ... Nej, sjukt otrevliga och snasiga .. :( Nu ska vi kolla laget pa beachen, alla stallen stanger nu kl 01.00 .. sa festen fortsatter pa stranden...

KL is fantastic!

Detta blir var sista dag i KL. Kul med storstad men nu vill man ut till oarna igen. Det blev lite shopping i Chinatown igar och efter det Zouk Club - hur coolt som helst!! Riktigt najs nattklubb med 2 vanigar precis bredvid twintowers. Vi hade riktigt flyt assa, kom in pa vip avdelningen dar det BARA va en massa snygga modeller. haha .. tjejerna va typ 2 meter och smala som pinnar. Kande sig lite opassande dar menmen.. KUL va det. Dansade hela natten lang. Eller ja, till 3 da dom stangde.. lite daligt, kunde ha haft oppet till fem iaf :)

Nu sitter vi och diskuterar vart vi ska nast, har Koh tao ochg Phiphi kvar .. hoppas vi hinner det under var sista vecka.

Utsiken fran vart hotel :)

hela ganget...

GODA DRINKAR ;)

Innan Zouk club

Kuala Lumpur

Nu har vi lamnat olivet och hamnat i storstaden! Stressigt som fan har .. sitter pa ett internetcafe nu och letar hotel. Hoppas pa att hitta natt fint. Liite finare, liite frashare som vi sager. Det har blivit var slogan nu. Malaysia, lite finare, lite battre, lite dyrare! Sa, det va ganska internt. Men vi har varit pa Langkawi i 2 natter.. Mysigt men det va nastan ingen som badade. Det fanns manetrester i vattnet som stacks till lite .. inte sa varst kul! Men vattensporter fanns dar. Vill ni veta vad jag gjorde forsta dagen medans Daniel och Erica sov? Jag akte parasailing, om det nu heter sa? Typ luftballong efter en speedboat, med en indisk kille haha. ( Carro, det va en riktig badalandabad, du hade gillat det :P ) Han fragade om jag ville med och som vanligt svarar jag innan jag tanker. Sa det blev en liten tur i luften, kul att ha testat. Liiite laskigt vid landningen men det ordnade sig!
Nej nu ska vi fortsatta att leta hotel, vill ha ett med pool :)

Puss och kram fran storstan <3

Koh Lipe

Det blev lite andrade planer. Ist for PhiPhi stack vi till Koh Lipe, en paradiso sa langt ner i thailand man kan komma. Finare strander finns inte.. detta ar verkligen paradiset! Igar hyrde vi snorkel och flot runt hela dagen och kolla pa dom fina fiskarna. Vi hittade NEMO :} haha... och massa andra fargglada fiskar. Det ar en valdigt liten o med massa undangomda strander.
Idag aker vi vidare till Langkawi och darefter till Kuala Lumpur. Sa ser det ut just nu men det kan andra sig. Tankte att vi skippar Bangkok pga alla oroligheter dar .. sa det blir Malaysia ist!

DOGGY WALKING!

Still on Koh Lanta

Det finns ganska mycket att uptacka har sa vi stannade. Vi har ju var egen reseledare ocksa :) Vi bor nu i en bungalow, sjukt skabbig, men ocksa sjukt billig. Vi betalar 400 bath for en natt vilket ar ca 90 kr, inte mycket att dela pa :) Det blir en natt till sen drar vi vidare till Phi Phi! Igar var vi pa en jattemysig strand i sodra koh lanta. Med myket hoga vagor! Det va jattekul!! Forutom att jag skadat min ta sa kunde knappt ga. Men det e battre idag :) Hyrde moppe. Inte superlatt att vanja sig vid vanstertrafik men det funkade. Erica har aldrig kort sa hon fick aka pa Daniel. Men hon tranade lite vid hotellet sa vi far se, kanske hon kan kora sjalv idag :) Pa kvallen va det Laanta Lanta Festival. Jattemysigt! Dom korade miss Lanta och ja, det va ungefar som HBG Festivalen.
 Massa stand och festivalmat, riktig trevlig kvall.

Idag ska vi kanske rida elefant! Men forst ska vi gora lite volentarsarbete. Ut och promenera hundar :) Daniel visste ett center for illa behandlade hundar sa vi var dar och halsade pa igar. Saa manga sota vovvsingar! Man vill bara ta med dom hem. Manga har blivit sa illa behandlade av alla muslimer som bor har, dom anser att hundar ar onda och smutsiga. Dom ger dom gift och kor pa dom pa gatan .. usch stackarna :(

Fick antligen in lite bilder ..

Hej hopp fran soliga Lanta :)

Koh Lanta

Nu har vi kommit till Koh Lanta. Det blev en battur hit pa 2h fran Railay. Motte upp Ericas kompis Daniel som bott har ett tag. Klockan ar nu 20 hos oss och vi ska se vad denna stad bjuder pa. Han ska skjutsa oss pa moppe .. lite nervos. Dom kor som busar :)
Sag en ascool krabba pa stranden idag. Fotade den, synd man inte kan lagga upp bilder ..
Kan val tillagga att vi brande oss rejalt pa batturen hit .. iiisshh!

Saaa nu blir det restaurang:)

Ao Nang & Railey

Nu har vi tillbringat dom forsta dagarna har i thailand. Helt underbart!!
Bodde i Ao nang de forsta tva dagarna i en mysig bungalow :) Nu ar vi i Railey. Helt okey hotel och stamningen har pa on ar helt oslagbar! Vattnet ar klart och stranden helt kritvit. Nu har vi nyss suttit pa en mysig bar med en singapore sling och en mohito.. riktig chill stamning :)

Funkar tyvarr inte att lagga in bilder just nu...