Dag 2 - Koh Samet

Andra dagen tog vi det bara lugnt och lag pa stranden och gottade oss, vadret var pa topp! Vi at kokosnot och kopte goda grillade saker som dom salde pa stranden. Jag at dock bara majskolv men Coffe provde kyckling och kycklinglever. Blaa .. inte ens han gillade det. Anna anka hade gjort, brosk i massor!
Tidomstallningen var fortf inte ok. Filippa sov helt konstigt och var lite smagrinig och ville absolut inte sova nar vi skulle det. Sen sover hon mellan oss och som hon har borjat att sparkas. Testade att lagga henne i vagnen men hon blev sa himla varm sa det funkade ej. Superkul nar klockan ar 00.00 och man ar supertrott, na, da ska hon bara ta en kvallspowernap pa 1 timme.
Stranden har ar superfin, som mjol. Men stranden vi bor pa ar inte sa livad. Finns inga gator sa vi far dra vagnen i sanden vilket inte ar det lattaste..

Dag 1 - Flyget

07.30 hamtade Christofers pappa upp oss och vi begav oss mot Kopenhamn. Flyget gick kl. 11.00! Vi flog med Qatar airways och hade platser langst fram i ekonomiklass sa vi hade bra med benutrymme och Filippa hade en egen sang. Hon var hur snall som helst och sov i tre timmar. Efter 6 timmar landade vi i Doha dar vi stannade i 1,5 timme, sen bar det upp i luften igen. Dom hade andrat vara platser sa att vi inte satt bredvid varandra, men en snall tjej bredvid mig flyttade sig. Efter yttligare 6 timmar landade vi Bangkok. Filippa sov snallt denna turen med, men mitt i allt sa fick vi vacka henne for att det blev turbulens. Sen hade vi en skrikade tjej fran och till i tva timmar!! Dumma sakerhet :P
Val framme i Bangkok var vi HELT slut, Filippa var helt tom i blicken, stackars liten.. Vi tog en shuttlebuss fran flygplatsen till flygplatsens busstation dar vi sedan vantade pa en buss till Rayong som skulle komma om tio minuter, tog mer en timme. Filippa hade da somnat i barselen helt genomblot, for saaa varmt det var! Bussen som kom sag ut som en skranglig skolbuss. Den skulle ta tre timmar! Usch sicken fard, kostade bara 240 bath (50kr) for alla oss men det gor jag aldrig om. Det SKUMPADE om man sager sa. Anda kunde vi sova lite som tur var :)
Tog sen minibuss fran Rayong till Ban Phe som ar hamnen dar vi skulle ta bat over till Koh Samet. Akte bat i en timma ungefar sedan var vi framme pa paradison! Helt underbar kansla efter denna langa resa pa 30 timmar. Vi dackade i flera timmar pa hotellet Vongdeuan resort. Pa kvallen gick vi ut och at, sen var det laggdags runt 1-2 pa natten. Thailand ar 6 timmar fore sa ni kan ju rakna sjalva att vi lade oss tidigt :)

Koh Chang

Nu är det så att vi har haft gratis internet på alla hotell vi har bott på så jag har använt mobilen. Lite jobbigt att skriva långa inlägg + att det inte går att lägga upp bilder (förutom dom som är tagna med mobilen såklart) så jag ger er en längre uppdatering när jag sitter vid en dator helt enkelt :)

Vi är just nu på Koh Chang och bor på ett jättefint hotell, vilket jag just nu ligger vid poolen och gottar mig. Filippa fick låna en badring av en liten pojke så hon har varit i vattnet jättelänge! Så nu sover hon gott i vagnen..

Nu bär det av mot Thailand

Snart har vi 30 grader och förhoppningsvis sol :) Klockan 11 går planet mot Bangkok.
 Sverige, vi ses om 5 veckor!

Det kommer bli TUNGT!

Jag har köpt ca 30 barnmatsburkar att ha med på resan. Funderar starkt på att rensa bort hälften och ist köra på välling fler gånger per dag ist. Jag var hos frisören imorse och hon berättade att hennes 11 månaders bebis levde på välling i en hel månad, enbart. Jag har hört att man får ge det max tre gånger per dag. Men jag får väl packa väskorna först och se hur tungt det kommer bli.. Det skadar ju inte att ge henne mycket välling i någon vecka :) Betydligt smidigare att ta med iaf!
Just nu sover lillan och jag ska börja rensa ut kläder ur den klädhögen jag redan packat med. Alltid något som kan tas bort.

Byxbadblöja

Dessa underbart fina kom med posten idag, så nu blir hon superfin på stranden! Skönt att slippa ta med en massa badblöjor, bara dom vanliga blöjorna ta ju sin plats i väskan.

Drar igång igen inför vår Thailandresa

Då var det dags att börja blogga igen ett tag framöver. Det är ju så kul att skriva dagbok när man är på semester. Speciellt när man om ett år eller två går tillbaka och tittar på alla bilder. Sen är det ju kul för familjemedlemmar och vänner här hemma att se så att vi lever ;)

Den 21 februari flyger vi till Bangkok och tar oss därefter till Koh Samet där vi bokat 4 nätter på hotell Vongdeauan Resort. Efter det tar vi dagen som det kommer ..

För att ta igen för uppehållet; Filippa har blivit 9,5 månader, kan fortf inte krypa (vilket jag inte tror hon kommer göra heller) hon tar sig fram sittandes och slänger sig över grejer hon vill få tag på, vi har alla våra sätt :) Hon kan vinka och säga hej, mamma och pappa. Fem små tänder har tittat fram i munnen och hennes vilja blir bara starkare dag för dag.