Dag 1 - Resan till Thailand

07.30 hämtade Christofers pappa upp oss och vi begav oss mot Köpenhamn. Flyget gick kl. 11.00! Vi flög med Qatar airways och hade platser längst fram i ekonomiklass så vi hade bra med benutrymme och Filippa hade en egen säng på väggen eller en baby cabinett som det kallas. Hon var hur snäll som helst och sov i tre timmar. Efter 6 timmar landade vi i Doha där vi stannade i 1,5 timme, sen bar det upp i luften igen. Dom hade ändrat våra platser så att vi inte satt bredvid varandra, men en snäll tjej bredvid mig flyttade sig.
Efter yttligare 6 timmar landade vi Bangkok. Filippa sov snällt denna turen med, men mitt i allt så fick vi väcka henne för att det blev turbulens. Sen hade vi en skrikade tjej från och till i två timmar!! Hon var ju så trött..
Väl framme i Bangkok var vi HELT slut, Filippa var helt tom i blicken, stackars liten.. Vi tog en shuttlebuss från flygplatsen till flygplatsens busstation där vi sedan väntade på en buss till Rayong som skulle komma om tio minuter, tog mer en timme. Filippa hade då somnat i barselen helt genomblot, for sååå varmt det var! Bussen som kom såg ut som en skranglig skolbuss från 70 talet. Den skulle ta tre timmar! Usch sicken färd, kostade bara 240 bath (50kr) för alla oss men det gör jag aldrig om. Det SKUMPADE om man säger så. Andå kunde vi sova lite som tur var :)
Tog sen minibuss från Rayong till Ban Phe som är hamnen där vi skulle ta båt över till Koh Samet. Åkte båt i en timma ungefär sedan var vi framme på paradisön! Helt underbar känsla efter denna långa resa på 30 timmar. Vi däckade i flera timmar på hotellet Vongdeuan resort. På kvällen gick vi ut och åt, sen var det läggdags runt 1-2 på natten. Thailand är 6 timmar före så ni kan ju räkna själva att vi lade oss tidigt :)