Dag 5 - Till Koh Chang

Vi lämnade paradisön Koh Samet kl. 11.30. Tog båten till Ban Phe och därefter skulle vi leta färdmedel till Koh Chang som ligger ca 20 mil bort. Först sa dom 2800 bath för en minibuss vilket är jättedyrt. Jag sa att jag ville betala 600 bath per person och då gick dom bara. Letade vidare och fick ett erbjudande på 1500 bath för allihopa så det tog vi. Betalde ändå överpris för när vi kom fram till den andra ön så såg vi att det kostade 450 fast pris med båt till Koh Chang och allting. Dessa thailandare, lurar en hela tiden. Men bilfärden tog oss ca 2,5 timmar och sen var det båt (med bilen) som tog oss till White sand beach. Vi hade inte bokat hotell utan satte oss på första bästa restaurang så sprang jag runt och letade hotell efter maten. Sushi blev det, jättegott men jättedyrt, nästan svenska priser :( Man blir verkligen snål här nere! Jag sprang runt till flera olika ställen men hittade inget som var i vår prisklass. Tillslut hittade jag ett för 1000 bath per natt, ett enkelt skabbigt rum. Orkade inte leta vidare så det fick det bli första natten. Frukost ingick så det va ju bra :)
Pa kvällen satte vi oss ner vid havet och hade det mysigt... Tills jag fick tandvärk, och inte den lilla sorten utan det gjorde ont i halva huvudet. HELA natten, och då menar jag HELA så sov jag en halvtimme och sen borstade tänderna för det lindrade, sen sov jag en halvtimme .. and so on..









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0