Dag 9 - Resan till Bangkok

Otroligt jobbig dag som jag aldrig kommer att göra om. Bokade en resa med VIP buss. Stor bra buss med bekvämligheter som skulle ta oss till Bangkok på 6 timmar. Tog båten över med minibuss och på fastlandet skulle vi få hoppa in i bussen. Ställde oss i kö för att visa våra biljetter och när jag kom fram så sa dom att bussen var full och att enda alternativet var minibuss. Minibuss är annars det tredubbla priset men det var inte vad vi ville med en liten bebis och det va inte vad vi hade bokat. Det spelade ingen roll att vi skulle få det för samma pris som bussen. Man vill ju gärna ha tillgång till en toalett under 5 timmar. Byta blöja i en trång bil var inget jag ville precis. Usch så arg jag blev!!!

Det fanns inte mycket annat att göra än att hoppa in i bilen. Men jag krävde att vi skulle få sitta längst fram med bra benutrymme, och det fick vi! Dom hade nog särat på ett par bara för att vi skulle få sitta där för när vi kom till bilen var den full. Coffe satt där fram och jag och Filippa hade varsit säte bakom med jättebra utrymme. Dom andra satt packade som sillar och verkade inte för glada att vi kommit sist och fick dom bästa platserna :)

När vi börjat rulla så märkte vi på en gång att AC:n inte fungerade. Vi körde inom en verkstad men det funkade inte bättre för det. Så vi hade fönstrena öppna HELA VÄGEN! I hela sex timmar satt jag med rutan öppen i örat på mig. Det var den enda rutan som fanns i minibussen förutom dom i förarsätet. Tur att jag kunde lägga Filippa ner så hon slapp det. Men solen lös ju in så jag fick hålla en sjal över hennes huvud. En gång försökte jag stänga till lite av springan så det inte skulle komma in så mycket sol, men då fick jag en utskällning direkt. Jaja, det var iaf en jobbig resa!

Väl framme checkade vi in på Ambassador hotel. Wow sicken entré, men rummet var sådär. Snyggt men slitet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0